Bibliográfia

2019-09-22

Aki akar egy szobrot, majd kinyomtatja 3D-ben. Interjú Kelemen Zénóval

Jankó Judi | Artportal | 2014.09.04. | Mitől gondolunk valamit nemes anyagnak? Milyen legyen egy köztéri szobor? Kell-e jó idegrendszer egy szobrásznak? A 3D megváltoztatja a köztéri szobrászatot is? Kelemen Zénóval beszélgettünk.
2011-06-07

Interjú – Rényi András beszélget Kelemen Zénóval

K. Z.: Amióta az eszemet tudom, kiállításokra járok. Kezdetben apámék vittek ide-oda. Talán furcsának tűnik, de az egyik meghatározó élményem az 1986-os Velencei Biennále Nam June Paik médiainstallációja volt. Otthon rengeteg könyvünk, kortárs katalógusunk volt, és sokat jelentettek a személyes ismeretségek is: Mulasics László, Hencze Tamás, vagy Néray Katalin és Hegyi Lóránd. A sok-sok benyomás és tapasztalat nyomán 18-19 évesen kezdtem rájönni, hogy engem leginkább szobrászat önmagára vonatkoztatott, szinte már ontológiai kérdései: a tömeg, a statika, a forma, a ritmus érdekelnek. A kiindulópontok Chillida, Serra, Snelson, Fontana, Kircke, West, Judd, Anish Kapoor voltak. ...
2011-03-27

Ifjúkori portré Kelemen Zénó tíz évnyi szobrászatáról

Szobrokat készít abban a kiterjesztetlen értelemben, hogy nem hagyja el a háromdimenziós műnem három dimenzióját; ezeken a kereteken belül fejti ki állításait és cáfolatait. Művei tehát nem kinetikusak, nem alak- vagy halmazállapot-változtatóak, nem variálhatóak, vagy elenyészésre (sem egy nézőpontra) termettek; szilárd anyagból készülnek. Ezt a szilárdságot olykor a fény általi moduláció (tükröző polírozott fémfelület) oldja. Más szavakkal: a negyedik dimenziót Kelemen Zénó nem demonstrálja, viszont a háromban ábrázolja, arra vonatkozó következtetésre vezet rá. ...
2010-06-07

WEHNER TIBOR: Lüktető tér / Elemzés az egyetemi évek munkáiról

Kelemen Zénó az ezredforduló éveiben alkotott munkái a klasszikus avantgarde által teremtett absztrakt plasztikai hagyomány erőteljes, újító szellemiségű továbbvivői. A megrendelés és konkrét befogadó közeg nélkül készített monumentális kompozíciók, a középméretű alkotások és a tradicionális kisplasztika-kategóriába illeszthető művek mind anyaghasználatukban és technikai megoldásaikban, mind formavilágukban, formakultúrájukban és leginkább az elvontságokba, a fogalmiságokba emelkedő gondolatiságukban a XX. századi elődök, Hans Arp és Max Bill, s a magyar Barta Lajos, Jakovits József és Megyeri Barna - hosszú-hosszú évtizedekig rejtetten maradt - törekvéseihez kapcsolódnak. ...
Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.
Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.